Wednesday, October 5, 2011

Simpan Emas Memperkasa EKONOMI MELAYU



Thursday, October 6, 2011

Simpan Emas Memperkasa EKONOMI MELAYU

Bahang kejatuhan harga emas baru-baru banyak memberi kesan kepada rakyat Malaysia.  Logam bernilai ini semakin mendapat tempat dan ilmu tentang emas semakin berkembang di negara kita.

Ruangan klassifieds Berita Harian hari ini bertarikh 5 Oktober 2011, Syarikat Serambi Emas mengambil peluang ini untuk mempromosikan produk emas serta berkongsi beberapa tips penting berkenaan emas

Petikan daripada artikel tersebut:

"Apabila ditanya apa itu emas, sering kali ia dijelaskan tentang sifat fizikalnya, warnanya dan perkara berkaitan di sudut ilmu kimia atau kejadianya secara saintifik. Rumusannya, jika anda menyimpan duit kertas tunai semata-mata sebagi simpanan, anda akan rugi.  Sebabnya? Pada masa akan datang, simpanan anda mungkin sudah tidak mencukupi untuk memiliki keperluan yang ingin anda beli ketika itu."
Antara tips-tips yang dikongsikan:


  1. Emas adalah pelindung nilai tunai agar masa depan anda tidak terbelenggu masalah ketidakmampuan membayar harga barang keperluan yang semain meningkat.
  2. Emas diperlukan sebagai portfolio pelaburan kerana ia sangat stabil dalam jangka masa panjang.
  3. Simpanan Emas dapat memperkasakan ekonomi seorang individu sekali gus mengagih-agihkan kekukuhan ekonomi itu sesama keluarga dan masyarakat melalui ilmu dan zakat.
  4. Harga emas mengalami kejatuhan kini adalah masa terbaik membeli sebelum ia meningkat semula. 

Sabri Contoh anak melayu yang berjaya dengan urus niaga emas yang terkenal dengan laman http://emaskini.com

No comments:

Post a Comment