Tuesday, June 28, 2011

Pelaburan emas menguntungkan, jual beli emas 10 x lebih menguntungkan


Pelaburan emas memang menguntungkan, tapi tahukah anda, jual beli emas lebih menguntungkan 10 kali ganda???
Kenaikan harga emas yang cukup tinggi ketika ini hampir ~30% setiap tahun, memberi peluang kepada pelabur untuk memiliki suatu aset yang bernilai dalam semua situasi, dimana jua malah boleh ditunaikan setiap masa. Keuntungan dari menyimpan emas sebagai satu aset mudah cair banyak dilakukan oleh mereka yang berpendapatan tinggi dan juga mereka yang bekerja di luar negara. Kebanyakannya membeli emas bagi mengelak kerugian dari tukaran matawang asing kerana harga emas lebih stabil dan laku dimana-mana, lebih-lebih lagi apabula susut nilaian tukaran wang ketika ini lebih tinggi dari susut harga emas.
Bagaimanapun tidak semua orang mahir mengira dan mencongak harga emas semasa, ada yang cuma berpandukan kepada harga pertubuhan emas malaysia, ada juga yang berpandukan harga emas dikedai di bank dan di website tertentu. Tetapi harga sebenar emas di Malaysia biasanya ditentukan oleh pelebur utama, contohnya index CHL atau index MKS, ia berbeza berbanding KITCO, harga emas kijang(BNM) dan juga harga FGJAM. Index emas CHL dan MKS sebenarnya lebih tepat, kebanyakan pembeli dan pelebur emas lain di semua negeri mengikut index ini.
Cara pengiraannya tidak sukar, tetapi ia tidak diajar kepada semua orang, kecuali anda menghadiri kursus emas atau seminar. Sebelum anda mengetahui bagaimana mengira harga emas, basic utama adalah mengenali emas itu sendiri, emas mempunyai pelbagai kualiti, jenis, warna, cop dan harganya berbeza-beza. yang biasa dijual adalah 916, 18k (750), 999.9, suasa dan sebagainya.
Didalam kursus kami pada 29 Mei 2011 ini, kami akan tunjukkan kepada peserta bagaimana mengenali emas, bagaimana menentukan ketulenan emas dan bagaimana mengenali ciri2 emas secara tradisional dan juga secara berskala. Hadiri kursusemas pada 29 Mei ini, daftar di www.kursusemas.com

No comments:

Post a Comment